Friday 4 January 2013

masih ada yang menanti

aku terleka... aku terlupa
masih ada Dia yang memerhati
masih ada syurga yang memanti
tapi sayangnya..begitu dangkalnya aku
mengejar yang tak pasti
mengharap di langit mimpi
satu kepuasan yang hilang berganti

dalam hati ini
pernah terdetik ada yang menakluki
ya..aku menyedari
rela hanyut dibuai angan-angan
inikah manusia?
inkah sifatnya kita?
satu ajakan dari bisikan terus rebah
berpaling pada yang dulu
banyak yang menasihati 
juga memerhati..hanya memerhati
tiap darinya banyak kepincangan
telah ku selidiki...

akan adakah waktu? untuk kembali pada-Nya?
mampukah tergapai semua citaku?
sebelum nafas ini diambil?
itu....urusan-Nya..aku
pastikandiri.. mampu menggalas yang terbaik
sebagai khalifahnya
sambil menghampar tikar 
tetapkan hati..yang paling utama
hanya Dia

No comments:

Post a Comment